Senioren administratie

  • Vindt u het soms lastig uw administratie op orde te krijgen?
  • Heeft uw weggevallen partner altijd de administratie gedaan en heeft u nu geen overzicht?
  • Lukt het u door ziekte niet meer om uw administratie te doen?
  • Is uw vertrouwde bankkantoor gesloten en vindt u internetbankieren te ingewikkeld?
  • Maken al die (nieuwe) regels en toeslagen u onzeker ?

Vaak kunnen uw kinderen helpen, maar wat als u geen kinderen heeft, of u hen liever niet lastig wilt vallen met uw financiële zaken?

 

Als u ondersteuning wenst bij uw financiële administratie en u wilt zelf blijven beslissen over uw inkomsten en uitgaven dan is senioren administratie een uitkomst.

Senioren Administratie biedt hetzelfde als Bewindvoering maar dan zonder tussenkomst van de kantonrechter, we sluiten samen een overeenkomst met elkaar. Na aanmelding komen wij bij u thuis langs of bij de instelling waar u verblijft, voor een kennismakingsgesprek. We bespreken met u de administratie en brengen de financiële situatie in kaart en nemen dan de administratie over. Wij zorgen dat alle betalingen op tijd worden gedaan. Zo hoeft u zich hierover geen zorgen te maken.

 

Het verwerken en op orde houden van uw financiële situatie

Loos Bewindvoering bied u de volgende administratieve diensten:

 

Administratie éénmalig op orde brengen

Samen met u bekijken we bij u thuis de gehele administratie. We zorgen dat alles netjes en overzichtelijk wordt opgeborgen en geven u de bijbehorende uitleg. U krijgt een overzicht wanneer u welke administratieve handelingen zelf moet verrichten.

 

Maandelijkse ondersteuning
Wilt u liever dat we elke maand bij u langs komen? We brengen uw administratie op orde en helpen u elke maand met de administratieve zaken zoals het verrichten van betalingen en het uitzoeken en beantwoorden van correspondentie.

 

Onze dienstverlening is er volledig op gericht om u als senior te ondersteunen. Tijd en aandacht, éénmalig of voor de langere termijn. U kiest zelf wat het beste bij u past. Wij begeleiden en ondersteunen u bij bijvoorbeeld:

  • Tijdig betalen van de rekeningen
  • Aanvragen toeslagen, gemeentelijke tegemoetkomingen 
  • Doornemen van uw verzekeringsportefeuille om deze inzichtelijk te maken. Passen ze nog bij uw levensfase, zijn er besparingen mogelijk of zijn ze nog noodzakelijk?
  • Inzichtelijk maken van uw hypotheek. Zijn er besparingen mogelijk door bijvoorbeeld af te lossen of een andere rentepercentage aan te gaan?
  • Belastingaangifte(n) opmaken en indienen
  • Alle administratieve zaken rond een verhuizing

Informatievoorziening

Het is vanzelfsprekend dat u altijd recht heeft op inzage in uw financiën. U ontvangt maandelijks een verslag waarin een helder en volledig overzicht van uw financiële situatie wordt weergegeven. Tevens worden de bezoeken vastgelegd en wordt er een bezoekverslag opgemaakt desgewenst worden hierbij de de familieleden en/ of bekenden over geïnformeerd of er bij betrokken.

 

Uw administratie in goede handen

Naast de opleiding Beschermingsbewindvoering heb ik een jarenlange ervaring in het verzorgen van administraties, opstellen van jaarrekeningen en belastingaangiftes op diverse accountantskantoren. Door mijn deskundigheid en persoonlijke aanpak zijn uw financiën in veilige handen.


Een oriëntatiegesprek is gratis en vrijblijvend.